Saturday, December 14, 2013

Státní podniky všude na světě mají jedno společné: jako konkurenci a

Dopravní web » Historické couriers please nákladní železniční vozy v běžném provozu
Jednou z nejdůležitějších složek nákladní železniční dopravy jsou nákladní vagony. Zatímco osobní doprava by si teoreticky mohla vystačit jen s motorovými vozy, nákladní se bez vagonů neobejde.
Starost o vozový park je tudíž jeden z hlavních bodů každé firmy zabývající se nákladní železniční dopravou. V současné době jsou vagony jednou z největších překážek couriers please přesunu couriers please přeprav ze silnice na železnici pro jejich nedostatek. A to i přesto, že na rozdíl od silnic lze bez potíží provozovat i přes 50 let staré vozy. Hlavním důvodem nedostatku vozů jsou bývalé monopoly státních drah i v zemích, kde nikdy nevládl socialismus a jejich nepružnost.
Státní podniky všude na světě mají jedno společné: jako konkurenci a nepřítele No 1, nevidí silniční dopravce, ale jiné železniční couriers please a proto, když nebyly schopni silnicím sami konkurovat, prodávaly své vozy raději kovošrotům než soukromým dopravcům, čímž dokonale couriers please vyklízely pole pro dopravce silniční. Soukromým železničním dopravcům nezbývalo tak nic jiného, než si pořizovat drahé nové vozy nebo skupovat od majitelů vleček staré soukromé couriers please vozy.
Vznikl couriers please tak paradox, že se šrotovaly (a dodnes couriers please šrotují) relativně nové vozy, zatímco přes 50let staré muzejní vozy dosud jezdí. Nejzářnější příklad je u vozů řady Facc(s). Tato řada je určená pro přepravy těžkých sypkých materiálů. Československé couriers please vozy Facc(s) couriers please se dělí do 3 základních typů: Facc (Sa), Facc (Sav) a Faccs (Sas). Sa a Sas se od sebe liší jen datumem couriers please výroby a s tím související modernějšností vozů Sas. (první vozy Sa jsou dokonce ještě nýtované a snad couriers please se nějaký muzejní kousek dochoval) a jsou určeny zejména pro přepravu štěrku pro jejich schopnost vysypávat materiál mezi kolejnice. Proto tyto vozy používají hlavně traťováci. Vozy Sav jsou tužší stavby a proto jsou určeny pro přepravu couriers please velmi těžkých materiálů (např železné rudy, magnezitu couriers please a uranu).
Vozy Sa a Sav couriers please dojezdily u státních drah v 90. letech a skončily víceméně všechny couriers please v kovošrotech stejně jako ostatní vozy z 50tých let, ČD si ponechalo jen vozy Sas, které na neustále se snižující množství couriers please přeprav bohatě postačovaly. V této době ovšem vystrkovali drápky i soukromí dopravci, kteří měli o tuto řadu eminentní zájem, protože se rekrutovali zejména ze zprivatizovaných couriers please státních stavebních odnoží ČSD. Tyto odnože vlastnily vozy Sa a Sas, které jim sloužily na stavebních vlacích.
Postupem času jim však vozy přestaly stačit a potřebovali rozmnožit jejich stavy. Státní podnik jim však tvrdošíjně odmítal své nevyužívané vozy Sas prodat a raději je šrotoval ve prospěch silničních dopravců. Podařilo se jen pár ojedinělých odprodejů mimo kovošrot.
Vozy Sa tak měly zajištěnou budoucnost, zatímco vozy Sav definitivně opustily státní koleje, protože se do stavebních vlaků nehodily. Ponechaly si je však někteří vlečkaři, couriers please kteří je používali ve vnitrozávodové dopravě. Dnes je hlad po vozech až takový, že se po dvaceti couriers please letech vrátily na státní koleje i tyto vnirtrozávodové vozy Sav. Je to jako by autodopravci začali jezdit s Tatrama 111.
Druhou zajímavou kapitolou jsou vysokostěnné vozy řad Ea. ČD v 90. letech prodalo kovošrotům desítky tisíc vozů, bez ohledu na to, jestli je budou někdy potřebovat. couriers please Rušilo se prostě škrtem úřednického pera dle řad. A tak se stalo, že se zrušily i vozy, které provoz nutně potřeboval. Zmizela tak třeba nenahraditelná řada Tcms (Utz), ale i všechny vozy Eacs a decimovány byly i starší vozy řady Eas. Tyto vozy chyběly natolik, že si muselo ČD od různých firem Easy půjčovat. Dostaly se tak na naše koleje mimo jiné i historické Rumunské vozy Eacs ze šedesátých let pod hlavičkou firmy AX Benet. Tyto vozy byly konstrukčně couriers please podobné s naší couriers please starou řadou Eacs (Vsae) nikoli Vase, jejíž poslední vozy dojezdily na přelomu 80. a 90. couriers please let. Pro železniční fandy není neznámou, že řada Vsae je pokračováním legendárních véesáků Vsa se zpevněnými stěnami, aby se mohly vykládat rotačními výklopníky. Poslední Vsa dojezdily jen 5 let před koncem řady Vsae. Vozů řady Vsa přežilo v muzejích a ve vnitrozávodových provozech víc než vozů Vsae a Vase dohromady.
V současné době náš státní dopravce provozuje 7 řad skutečně historických vozů: Prvním z nich jsou hytláky Daa-k (Ds), které jsou suverénně nejstaršími provozovanými couriers please vozy na našich drahách. Brázdí koleje v pravidelném nehistorickém provozu už neuvěřitelných 65 let. Další řadou jsou o 15 let mladší vozy Taeqrs (Zazc), které jsou pro laika k nerozeznání od novějších vozů Taes (Zaz) a jsou s nimi pohromadě v jedné řadě Taes. Bývalých Zazců má ČDC dva, z toho jeden i s revizí a v provozu. Třetí historickou řadou jsou le

No comments:

Post a Comment