Numatoma, jog nekilnojamojo turto rinka ne už ilgo gali atsigauti, nors jos dalyviai šiuo metu ir yra žymiai atsargesni nei prieš dvejus metus, kuomet sprogo vadinamasis nekilnojamojo turto rinkos burbulas. Kita vertus, nėra paprasta išsiaiškinti kokia reali padėtis šandien yra NT rinkoje. Jau ir šiandien ne vieno akis užkliūva už vėl besisukiojančių kranų, augančių naujų daugiabučių namų. Suaktyvėjimas pastebimas ir nekilnojamojo turto agentūrose. Savo mintimis apie nekilnojamojo turto rinkos padėtį netolimoje transport sa ateityje pasidalino finansų analitikas Gitanas Nausėda bei NT agentūros Vilniuje RE/MAX Capital brokerė Sonata Urbelienė.
Šiuo metu namų bei butų Vilniuje pardavėjai džiaugiasi nekilnojamojo transport sa turto rinkos atsigavimu. Tuo tarpu Registrų centro duomenys kalba visai ką kitą rinka tebekrenta. Vis dėlto, kaip yra iš tikrųjų?
G. Nausėdos nuomone, dabar dar kiek ankstoka teigti, jog Lietuvos NT rinka atsigauna. Galima pastebėti keletą požymių, transport sa rodančių situacijos gerėjimą, tačiau namų ir butų Vilniuje kainos dar kris, ir nevertėtų teigti, jog blogiausi laikai jau praeityje. Ne sostinėje, ar pvz. Klaipėdoje, o mažesniuose Lietuvos transport sa miesteliuose butų kainos dar gali ženkliai sumažėti. Žinoma, turės įtakos ir prasidėjęs šildymas. Visai tikėtina, kad kai kurie gyventojai dėl per didelių mokesčių savo didesnius butus norės keisti į mažesnius. Tai įtakotų pasiūlos padidėjimą, transport sa o taip pat tai būtų priežastis mažėti kainoms. G. Nausėdos teigimu, galima pasidžiaugti, jog baigėsi nekilnojamojo turto rinkos traukimasis, tačiau neverta tikėtis, jog atsigavimas bus lengvas.
S. Urbelienė mano, jog rinka atsigauna: transport sa RE/MAX Capital duomenimis pirkimo ir pardavimo sutarčių pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus transport sa su 2009 m. pirmuoju pusmečiu, padaugėjo 30 proc. Tai labiausiai pastebima sostinėje. Lyginant su 2009 metais, RE/MAX Capital pajamos padidėjo daugiau nei 60 proc. Maždaug tiek padaugėjo ir sandorių. Jų trečiajame šių metų ketvirtyje yra žymiai daugiau nei pirmajame. Apskritai, įmonės pajamos didėjo per visą krizės laikotarpį, nes klientai vis dažniau pasirenka aukštesnės kokybės paslaugas teikiančias firmas. S. Urbelienės nuomone, šiuo metu yra pats metas įsigyti norimą butą Vilniuje. Lietuvoje butų kainos, transport sa palyginus su 2007 m. sumažėjo maždaug 40 proc. Dažnas NT specialistas teigia, jog jau yra pasiektas dugnas ir pastebimas kainų stabilizavimasis. Tokiu atveju vertėtų paskubėti, nes stabilizavusis kainoms geri ir prieinama kaina įkainuoti butai Vilniuje bus išpirkti ir liks tik arba prastos kokybės, arba per brangūs butai.
G. Nausėdos duomenimis, NT rinkos transport sa atgijimas pastebėtas tik Vilniuje. Beje, labai nedidelis tik po kelias transport sa dešimtąsias procento per mėnesį. transport sa Tačiau aptariami duomenys yra kelių mėnesių senumo. Kai butų Vilniuje rinka atsigavo, kreditavimo rinkoje jokių pasikeitimų dar nebuvo matyti. Pasikeitimų atsirado tik rudens pradžioje. G. Nausėdos nuomone, pokyčius galėsime įvertinti transport sa nemažiau kaip po mėnesio, o gal ir po pusantro mėnesio. Tuo metu, jau turėdami statistiką, atspindinčią situaciją rinkoje šį metų ketvirtį, galėsime matyti kokią įtaką nekilnojamojo turto rinkos augimui turėjo paskolos. Iš kitos pusės, jau šiandien galime teigti, jog tokio didelio transport sa kreditavimo kaip 2006-2007 m., ko gero, nebus. Vargu ar verta tikėtis naujo kreditavimo, transport sa nes abejotina, jog tiek bankai, tiek iš jų skolinęsi žmonės priėjo transport sa tinkamas išvadas.
S. Urbelienė teigia, jog neretai butų Vilniuje pardavėjai siūlo būstą už nepagrįstai dideles sumas, viršijančias rinkos kainą net 30 100 proc. S. Urbelienės nuomone, taip elgtis juos paskatina tikėjimasis, kad galbūt netyčia atsiras žmogus nesigaudantis rinkoje ir už butą Vilniuje sumokės dvigubai daugiau. Tai butą Vilniuje parduodančiam asmeniui kainuoja daug laiko ir su laiku jo parduodamu objektu vis mažiau domimasi, o tuo būdu taip neapgalvotai įkainojus butą Vilniuje transport sa pasidaro nelengva jį parduoti net ir sumažinus kainą. Ir tai, be abejo, suprantama: pirkėjams transport sa paprasčiausiai kyla įtarimas, kodėl butas taip ilgai neparduotas ir kodėl kaina sumažėjo net dvigubai. Taigi, visuomet reikia pasirūpinti tikslios rinkos kainos nustatymu. Šiuo klausimu S. Urbelienė pataria kreiptis į specialistą išmanantį šią sritį ir galintį parengti rinkos analizę, t.y. galintį išaiškinti kokie, panašūs į jūsų parduodamą butą Vilniuje šiuo metu vyrauja NT rinkoje, kokios vyrauja kainos bei kiek realiai gali atsieiti sandoris transport sa parduodant tokį butą, kaip jūsų. Specialistai, galintys padėti transport sa šiais klausimais, tai turto vertintojai bei NT brokeriai. Šiandien šių sričių profesionalai savo paslaugas teikia labai dažnam pirkėjui, neretai ir užsieniečiui. Žmonės perkantys butą Vilniuje su profesionalaus brokerio pagalba, daugiausia dėmėsio skiria buto kokybei, jo apstatymui, taip pat lokacijai ir infrastruktūrai. S. Urbelienė taip pat pastebi, jog tiek šiandieniniai butų Vilniuje pirkėjai, tiek jų pardavėjai stengiasi viską apskaičiuoti kuo racionaliau. Ir viena, ir kita pusė yr
No comments:
Post a Comment